Roditelji i škola
Pohađanje škole i boravak na nastavi svakodnevne su aktivnosti djece od sedme godine života do njihove punoljetnosti. Iako u školi djeca imaju mogućnost usvajanja novih znanja, stjecanje životnih vještina, procjenu sposobnosti i razvijanje interesa, veliki broj djece izbjegava školske obveze, ne voli učiti, prepisuje na testovima i bježi s nastave.
Djeca vole ići u školu zbog prijatelja, zajedničkih druženja i sudjelovanja u slobodnim aktivnostima u kojima se osjećaju uspješni i iz kojih ne dobivaju ocjenu.
Procjenjujući obiteljski odgoj kao najsnažniji i najutjecajniji oblik odgoja, sve se više uočava važnost zajedničkog rada škole i roditelja. Upućenost roditelja u sadržaje obrazovanja i njihova nazočnost u školskim događanjima promatraju se kao ključ za postizanje boljih odgojno obrazovnih rezultata i ostvarivanje kvalitetnog školskog rada u cjelini.
Škola i roditelji kao „partneri“ u odgoju i obrazovanju podrazumijevaju dobro osmišljen plan zajedničkog rada, otvorenu komunikaciju i obostrano povjerenje.
Kako ostvarujemo partnerstvo s roditeljima u našoj školi?
Cilj nam je razvijati i unapređivati komunikaciju između roditelja, učitelja i stručnog tima škole, otvoriti školska vrata roditeljima nevezano samo za postignuća djece u učenju, pozivati ih na zajednički rad s djecom, stvoriti za sve ugodno okruženje.
Osnovni zadaci za ostvarivanje naših ciljeva su redovito informiranje roditelje o svim aktivnostima učenika u školi putem oglasnih ploča, web stranice škole i školskog lista. Smatramo da vrlo važnu ulogu za bolju komunikaciju ima i redovito educiranje roditelja o specifičnostima razvoja djece u pojedinoj dobi, razgovor o problemima u odgoju u školi i kod kuće, osposobljavanje za pomoć djeci u učenju i zajednički radu u ostvarivanju pojedinih dijelova plana i programa škole.
Informativni roditeljski sastanci, stručne tematske radionice, roditeljski sastanci u skladu sa interesima, potrebama pojedinog razreda, blagdanska druženja, priredbe i dr. brojene su mogućnosti suradnje koja pomaže međusobnom povezivanju.
I ove školske godine realizirat ćemo predavanja i radionice za roditelje od 1. do 8. razreda prema odabranim temama:
- Predškolci: Zrelost za školu – kako pripremiti dijete za polazak u školu
- Prvi razred: Kako pomoći djetetu u učenju – tko treba pisati zadaću
- Drugi razred: Djelotvorno roditeljstvo – latencija
- Treći i četvrti razred: Učiti kako učiti
- Peti razred: Razlozi uspjeha i neuspjeha učenika u učenju
- Šesti i sedmi razred: „Granice u odgoju“- period predadolescenije
- Osmi razred: Profesionalna orijentacija učenika, upisi u srednju školu, Odgovorno roditeljstvo - spolno prenosive bolesti
Što o dobrobiti partnerstvu govore drugi?
Iz Udruge roditelja Korak po korak - Dobrobiti partnerstva roditelja i učitelja
…za djecu
- postaju stvarno središte obrazovnog sustava i procesa učenja u školi
- postižu bolje rezultate u učenju, redovitije ispunjavaju svoje obveze i manje izostaju s nastave
- razvijaju pozitivne socijalne stavove i ponašanje
- svoju orijentaciju u budućnosti češće biraju u skladu sa svojim kapacitetima
- lakše prihvaćaju školu kao mjesto gdje grade svoj vlastiti identitet i samopoštovanje te se uče samostalnosti izvan svoje obitelji
- od odraslih uče kako razgovarati i izraziti svoje mišljenje u različitim školskim tijelima
- lakše se prepoznaju i zadovoljavaju posebne potrebe djeteta
…za učitelje i škole
- kroz dobre odnose s roditeljima i njihovu prisutnost u školi primaju stvarnu pomoć jer svaki partner unosi svoju kompetenciju u obrazovanje djeteta
- jačaju svoju profesionalnost kroz uvažavanje različitosti obitelji i djeteta kao dijela obitelji
- dobivaju u roditeljima saveznike u rješavanju problema i teškoća kroz postizanje dobrih kompromisa pri čemu su obje strane ravnopravne, sprječavajući sukobe i frustracije
- postižu pozitivniju sliku u očima roditelja te njihovo razumijevanje za složenost i težinu učiteljskog posla
- postaju motiviraniji i zadovoljniji poslom
- postižu veće povjerenje roditelja u kolu i njezina nastojanja
- imaju bolji ugled u društvenoj zajednici
…za roditelje
- jačaju svoje samopouzdanje i sigurnost u pružanju pomoći djetetu u učenju kod kuće
- bolje su informirani o onome što se događa u školi
- postižu pozitivniju sliku u očima učitelja
- daju svoj glas i doprinos kvalitetnijem radu škole
- njihove se potrebe bolje uvažavaju u svrhu boljitka djeteta
- imaju podršku u ispunjavanju svoje roditeljske uloge i pomoć u razumijevanju obrazovnoga sustava i onoga što škola očekuje od njih kao roditelja
- kao partneri postaju sudionici, a ne pasivni promatrači školskoga života svoga djeteta.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 171879