preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Dr. Fra Karlo Balić" Šestanovac

Kutak za roditelje

 

 

Roditelji i škola                              

 

Pohađanje škole i boravak na nastavi svakodnevne su aktivnosti djece od sedme godine života do njihove punoljetnosti. Iako u školi djeca imaju mogućnost usvajanja novih znanja, stjecanje životnih vještina, procjenu sposobnosti i razvijanje interesa, veliki broj djece izbjegava školske obveze, ne voli učiti, prepisuje na testovima i bježi s nastave.

Djeca vole ići u školu zbog prijatelja, zajedničkih druženja i sudjelovanja u slobodnim aktivnostima u kojima se osjećaju uspješni i iz kojih ne dobivaju ocjenu.

Procjenjujući obiteljski odgoj kao najsnažniji i najutjecajniji oblik odgoja, sve se više uočava važnost zajedničkog rada škole i roditelja. Upućenost roditelja u sadržaje obrazovanja i njihova nazočnost u školskim događanjima promatraju se kao ključ za postizanje boljih odgojno obrazovnih rezultata i ostvarivanje kvalitetnog školskog rada u cjelini.

Škola i roditelji kao „partneri“ u odgoju i obrazovanju podrazumijevaju dobro osmišljen plan zajedničkog rada, otvorenu komunikaciju i obostrano povjerenje.

 

Kako ostvarujemo partnerstvo s roditeljima u našoj školi?         

 

Cilj nam je razvijati i unapređivati komunikaciju između roditelja, učitelja i stručnog tima škole, otvoriti školska vrata roditeljima nevezano samo za postignuća djece u učenju, pozivati ih na zajednički rad s djecom, stvoriti za sve ugodno okruženje.

Osnovni zadaci za ostvarivanje naših ciljeva su redovito informiranje roditelje o svim aktivnostima učenika u školi putem oglasnih ploča, web stranice škole i školskog lista. Smatramo da vrlo važnu ulogu za bolju komunikaciju ima i redovito educiranje roditelja o specifičnostima razvoja djece u pojedinoj dobi, razgovor o problemima u odgoju u školi i kod kuće, osposobljavanje za pomoć djeci u učenju i zajednički radu u ostvarivanju pojedinih dijelova plana i programa škole.

 

Informativni roditeljski sastanci, stručne tematske radionice, roditeljski sastanci u skladu sa  interesima, potrebama pojedinog razreda, blagdanska druženja, priredbe i dr. brojene su mogućnosti suradnje koja pomaže međusobnom povezivanju.

 

I ove školske godine realizirat ćemo predavanja i radionice za roditelje od 1. do 8. razreda prema odabranim temama:

  • Predškolci: Zrelost za školu – kako pripremiti dijete za polazak u školu
  • Prvi razred: Kako pomoći djetetu u učenju – tko treba pisati zadaću
  • Drugi razred: Djelotvorno roditeljstvo – latencija
  • Treći i četvrti razred: Učiti kako učiti
  • Peti razred: Razlozi uspjeha i neuspjeha učenika u učenju
  • Šesti i sedmi razred: „Granice u odgoju“- period predadolescenije
  • Osmi razred: Profesionalna orijentacija učenika, upisi u srednju školu, Odgovorno roditeljstvo - spolno prenosive bolesti

 

Što o dobrobiti partnerstvu govore drugi?       

 

Iz Udruge roditelja Korak po korak - Dobrobiti partnerstva roditelja i učitelja

…za djecu

- postaju stvarno središte obrazovnog sustava i procesa učenja u školi

- postižu bolje rezultate u učenju, redovitije ispunjavaju svoje obveze i manje izostaju s nastave

- razvijaju pozitivne socijalne stavove i ponašanje

- svoju orijentaciju u budućnosti češće biraju u skladu sa svojim kapacitetima

- lakše prihvaćaju školu kao mjesto gdje grade svoj vlastiti identitet i samopoštovanje te se uče samostalnosti izvan svoje obitelji

- od odraslih uče kako razgovarati i izraziti svoje mišljenje u različitim školskim tijelima

- lakše se prepoznaju i zadovoljavaju posebne potrebe djeteta

…za učitelje i škole

- kroz dobre odnose s roditeljima i njihovu prisutnost u školi primaju stvarnu pomoć jer svaki partner unosi svoju kompetenciju u obrazovanje djeteta

- jačaju svoju profesionalnost kroz uvažavanje različitosti obitelji i djeteta kao dijela obitelji

- dobivaju u roditeljima saveznike u rješavanju problema i teškoća kroz postizanje dobrih kompromisa pri čemu su obje strane ravnopravne, sprječavajući sukobe i frustracije

- postižu pozitivniju sliku u očima roditelja te njihovo razumijevanje za složenost i težinu učiteljskog posla

- postaju motiviraniji i zadovoljniji poslom

-  postižu veće povjerenje roditelja u kolu i njezina nastojanja

- imaju bolji ugled u društvenoj zajednici

…za roditelje

- jačaju svoje samopouzdanje i sigurnost u pružanju pomoći djetetu u učenju kod kuće

- bolje su informirani o onome što se događa u školi

- postižu pozitivniju sliku u očima učitelja

- daju svoj glas i doprinos kvalitetnijem radu škole

-  njihove se potrebe bolje uvažavaju u svrhu boljitka djeteta

- imaju podršku u ispunjavanju svoje roditeljske uloge i pomoć u razumijevanju obrazovnoga sustava i onoga što škola očekuje od njih kao roditelja

- kao partneri postaju sudionici, a ne pasivni promatrači školskoga života svoga djeteta.

 

 

 


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Oglasna ploča
CARNet

 

 

Anketa
SVIĐA LI VAM SE STRANICA




Brojač posjeta
Ispis statistike od 11. 5. 2013.

Ukupno: 171879
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Osnovna škola "Dr. Fra Karlo Balić" Šestanovac / Šestanovac, HR-21250 Šestanovac / os-kbalic-sestanovac.skole.hr / ured@os-kbalic-sestanovac.skole.hr
preskoči na navigaciju